sobota 19. marca 2011

Visualtech Growler E 2011: Jaguar E sa vráti

Legendárny Jaguar E-Type je späť. Jeho modernú verziu navrhli dizajnéri Bo Zolland a Robert Palm.

Švédska dizajnérska spoločnosť Visualtech oslavuje 50 rokov od zrodu Jaguara E-Type jeho modernou interpretáciou, ktorú chce vyrábať. Prvý voz pre anonymného švajčiarskeho kupca by mal byť podľa plánov firmy hotový v lete budúceho roka.

Growler E 2011 (tvorcovia nešpecifikoval, na čo označenie Growler odkazuje) má poháňať 5litrová preplňovaná V8 z Jaguaru XKR, vyladená až na výkon 441 kW (600 koní). Visualtech dúfa, že moderné E-Type zrýchli z 0-100 km / h za menej ako 4 s. Sériový Jaguar XKR má výkon 375 kW az 0-100 km / h zrýchli za 4,8 s.


Play Euro Millions online


Základ automobilu by mala tvoriť karbónová štruktúra s pomocnými rámami vpredu a vzadu, ku ktorej budú nalepené kompozitnými panelmi karosérie. Auto tak bude vážiť asi 1.550 kg, zatiaľ čo XKR váži 1.824 kg.

Pod krivkami kupé s dlhou kapotou sa podpísali dizajnéri Bo Zolland a Švajčiar Robert Palm. Oproti originálu sa Growler E 2011 líši štvoricou okrúhlych predných svetlometov, jeho zadné partie potom doplnil difúzor.

Firma plánuje ručne vyrobiť tri až štyri automobily, s cenovkou asi 1,4 milióna dolárov. Ak však o Growler E-Concept bude záujem, o výrobu ďalšieho limitovaného počtu áut by sa mohol postarať Steyr, alebo fínska firma Valmet. Cena by tak mohla klesnúť na 700.000 dolárov za kus. Jaguar E-Type tento rok oslavuje 50 rokov svojej existencie. Prvýkrát sa verejnosti toto britské kupé predstavilo v Ženeve 15. marca 1961. Pôvodná šedej kupé sa dochovalo až do dnešných dní, a tak automobilka tento rok pri tejto príležitosti prezentáciu E-Typu zopakovala: rovnaký voz na rovnakom mieste, len o 50 rokov neskôr.

Pod slávnymi tvary E-Typu sa podpísal Malcolm Sayer. Prvé autá bola poháňaná tříkarburátorovým radovým šesťvalcom s objemom 3781 cm3 z typu XK150. Motor s dvoma vačkovými hriadeľmi v hlave dosahoval výkon 195 kW (265 k) pri 5500 min-1 a E-Typu dovolil maximálnu rýchlosť až 230 km / h.

Retro automobily boli v posledných rokoch hitom. Úspech zaznamenali hlavne americké automobily - Ford GT alebo muslecary Ford Mustang a Chevrolet Camaro. Na úspešné retro vlne sa však pokúsi zviesť aj moderné interpretácia z Európy - Stratos a Audi Quattro.