Samostatná automobilka Jaguar, vlastnená indickým Tata Motors, už nemusí harmonicky koexistovať vedľa Aston Martinu. Značky Jaguar a Aston Martin, skôr obe vlastnené Fordom, majú nových majiteľov, a tak si môžu ísť po krku.
Aston Martin Rapide asi nikomu u Jaguara ťažkú hlavu v tento okamih nerobí, s novým Jaguar XKR-S tomu ale asi bude inak. 550koňové kupé totiž zahadzuje všetky náznaky usadlého charakteru a chce si zostra vyšliapnuť na dvanásťvalcový kupé Aston Martin.
Zaujme už žiarivú azúrovo-tyrkysovou farbou karosérie. Zmeny sú ale oveľa rozsiahlejšie. Predovšetkým úplne nové predné svetlomety odstraňujú hlavnú dizajnovú slabinu modelu XK / XKR, ktorá pretrváva aj po predminulom facelifte. Nezostáva, než si priať, aby sa v rovnakom duchu modernizovali aj štandardná verzia kupé a kabrioletov od Jaguaru.
Agresívne bodykit môžeme označiť za továrenský tuning. Obzvlášť krídelká po stranách predného nárazníka sú pôsobivým detailom. Zozadu celok dopĺňa elegantný krídlo a relatívne veľký difúzor - oboje z karbónu.
Tak, ako je u športových Jaguar dlhoročnou tradíciou, nie je na karosérii ani kúsok chrómu. Čo nie je vo farbe laku (okrem modrej bude na výber červená, biela, čierna a šedá), má lesklo čierny povrch. Platí to pre rámy okien, ozdobné lišty, časti nárazníkov i 20-palcové kolesá Vulcan.
Úpravy exteriéru sú radikálne, o to viac ale zamrzí rozsah zmien v interiéri. Zostáva mimo iného zastaraný tvar volantu a nevýrazné poňatie dekoru palubnej dosky. Úpravy sú teda len vo voľbe materiálov. Päťročný dizajn pritom vedľa nového XJ vyzerá ešte staršie, než v skutočnosti je.
Palubná doska, stredový tunel a výplne dverí sú čalúnené čiernou kožou s prešívaním vo farbe karosérie. Rovnakú farebnú kombináciu má aj čalúnenie sedadiel a veniec volantu. Športovo-luxusný dojem završuje čierny strop z Alcantary.
Najväčšou zmenou vo vnútri sú škrupinové sedadlá. Ponúka nízky posed so športovým zovretím tela. Perfekcionistov poteší komplikovaný vzor čalúnenia a materiál na bočniciach - povrch je rovnaký ako koža, ale textúra svojim usporiadaním pripomína karbónové vlákna. Ten istý materiál nájdeme aj na lakťových opierkach vo dverách.
Za to všetko, spolu s technickými modifikáciami motora a zvýšením výkonu z 375 na 404 kW, bude Jaguar na slovenskom trhu žiadať zhruba 3,3 milióna korún.
Jaguar radu XK s vykonaním XKR-S získava novú krv do žíl. Špeciálna verzia doháňa to, čo sa pred dvoma rokmi u facelifte mohlo zmeniť, ale zostalo pri starom - teda až na interiér. Chválime radikálnej úpravy exteriéru a zameranie na jasný cieľ - postaviť najrýchlejší kupé Jaguar všetkých čias. Dúfame, že v rovnakom duchu sa zmení vzhľad aj u bežných verzií XK a XKR, a že sa v budúcnosti dočkáme nového interiéru. Bola by škoda, keby XK muselo dožiť s tým existujúcim.