Jaguar SS 100 alebo len SS 100 sa prvýkrát predstavil v roku 1936, ako nástupca modelu SS 90. Vyrábal sa do roku 1940, pričom jeho najbližším nasledovníkom bol model XK 120 z roku 1948. Jednalo sa o jeden z prvých vozov spoločnosti SS Cars Ltd, neskôr premenovanú na Jaguar Cars Limited.
Model SS 100 sa prvýkrát predstavil v septembri 1936 na Londýnskom autosalóne. Voz dostal nový šesťvalcový motor Standard s rozvodom OHV skonštruovaným pre novú limuzínu SS Jaguar 2 1 / 2 liter. Mal objem 2 663 cm3, dva karburátory SU a výkon 104 koní (77,5 kW). To však nestačilo na pokorenie hranice 100 míľ v hodine (161 km / h). Ďalšími nedostatkami bola nervozita vo vysokých rýchlostiach alebo vysoké opotrebenie pneumatík. Voz bol však spoľahlivý, dobre skonštruovaný, rýchly a rovnako ako všetky vtedajšie automobily SS aj lacný. K jeho hlavným prednostiam patril aj jeho dizajn. Nízkemu roadsteru dominovala dvojica výrazných svetlometov a elegantný splývavé blatníky. Rezervné koleso na zadnej časti vozidla slúžilo aj ako nárazník.
V roku 1937 dostal model SS 100 nový silnejší motor o objeme 3485 cm3. Nejednalo sa však o úplne nový motor, zvýšeného onjemu sa dosiahlo převrtáním valcov, zvýšeným zdvihom a použitím karburátorov s vyšším prietokom. To ale stačilo na zvýšenie výkonu o celých 20 koní na necelých 125 koní (93 kW). Vďaka tomu sa vozidla konečne podarilo prolomot hranicu 100 míľ za hodinu.
To pomohlo modelu SS 100 k mnohým závodným úspechom. Menujme napr úspechy na Alpine rally, Monte Carlo alebo RAC rally. Už v roku 1936 získal automobil pilotovaný Thomasom Wisdomem úspechy na Alpského jazde. Jeho voz bol ôsmym vyrobeným vozidlom SS 100 a preto sa mu začalo hovoriť "Old Number Eight". Ten bol silne upravený na okruhové preteky a získal úspech aj na domácej scéne. Na pretekárskej dráhe v Brooklands (1937) zajazdil najrýchlejšie kolo rýchlosťou 118 míľ / h (190 km / h). V rovnakom roku získal víťazstvo na portugalskom okruhu Vila Real alebo aj na okruhu v Montlhery. Zúčastnil sa tiež Rally z Paríža do Nizza.
Vozňov SS 100 bolo celkovo vyrobených len 308 exemplárov, z toho 191 s motorom 2. 6 litra a 117 s motorom 3,5 litra. Väčšina putovala na domáci trh, iba 49 vozov smerovalo do zahraničia. Kvôli tomu sú dnes dochované exempláre veľmi cenené. Na poslednej londýnska autosalón sa konal pred vojnou v roku 1938 sa predstavil model SS 100 Coupé. Tento model sa ale nezačal nevyrábať. Vznikol iba jediný exemplár.