V čase, keď sa predstavoval model Jaguar C-x75 z tohtoročného autosalónu v Paríži, dušovala sa automobilka Jaguar, že ide o "čiročirou štúdiu" bez akejkoľvek perspektívy bežnej produkcie. Teraz je ale už všetko inak: automobilka zbiera údaje pre zoznam vážnych záujemcov o stroj z prípadnej sériovej výroby.
Pripomeňme, že stroj poháňajú štyri elektromotory s celkovým výkonom 780 koní (574 kW) a krútiacim momentom 1 608 Nm, ktoré vozidlu údajne umožní zrýchliť z pokoja na 100 km / h za 3,4 sa dosiahnuť rýchlosť 330 km / h. Na elektrinu z akumulátorov stroj prejde 110 km, ale ani potom nebudete odkázaní na nabíjačku alebo odťahovú službu, pretože na palube nájdeme tiež dve kompaktné plynové turbíny, ktoré majú za úlohu batérie v prípade nutnosťou dobíjať a predĺžiť akčný rádius stroja až na 900 km. Špekuluje sa o tom, že hranice rentability prípadne sériového prevedenia Jaguara C-x75 leží medzi 1 000 a 2 000 vyrobenými automobily ročne.
Úprimne povedané, ťažko povedať, prečo sa začlenením turbín, s ohľadom na ich znamenité vlastnosti v určitom spektre otáčok, do hybridných sústav doteraz prakticky nikto vážne nezaoberal. Veď už pred pol storočím predvádzala spoločnosť Rover svoje prototypy, ktorých prepracovaná konštrukcia dokonca umožňovala priamy pohon cez redukčnú prevodovku, a podobne ako Chrysler o dekádu neskôr vážne uvažovala o začatí sériovej výroby podobne koncipovaného modelu. Tak či onak, vývoj turbín zaberie Jaguara aspoň šesť rokov, takže uvidíme, čo sa zo štúdie C-x75 nakoniec vyvinie ...