Druhá generácia modelu XK s označením X150 bol prvýkrát predstavený verejnosti v roku 2005 na autosalóne IAA vo Frankfurte nad Mohanom, kde bol vystavovaný len v prevedení coupé. Kabriolet, tradične nazývaný Convertible, mal premiéru až o rok neskôr na autosalóne v Detroite, hoci obe vozidlá bola vyvíjaná spoločne. V tom istom roku sa nové XK dostalo do výroby. O vzhľad vozidla sa postaral dizajnér Ian Callum, ktorý je zodpovedný aj za poslednú generáciu sedanu XJ. Vozidlo v oboch karosárskych variantoch poskytuje priestor pre dvoch cestujúcich vpredu a dvoma pasažierom na zadných menších pohotovostných sedačkách.
Technika
Pri uvedení bol vozeň k dodávaný s rovnakým motorom AJ-V8 4,2 litra ako jeho predchodca a ponúkal tiež rovnakú výkonnosť. Keďže je ale nové XK ľahší ako jeho predchodca, ponúka agilnejšie jazdné prejav. Zníženie hmotnosti a zároveň zvýšenie tuhosti karosérie bolo dosiahnuté použitím hliníkového priestorového rámu s hliníkovými panelmi karosérie, u ktorej sa inžinieri nechali inšpirovať technológiami používanými v leteckom priemysle. Jednotlivé alumíniové diely sú spájané pomocou lepenie epoxidom alebo nitovanie. Vďaka zníženej hmotnosti teraz voz dosahoval lepšie zrýchlenie z 0 na 100 km / h, od 5,2 s (XKR) až 6,2 s. Maximálna rýchlosť zostala elektronicky obmedzená na 250 km / h (155 míľ / h).
V roku 2009 bola ponuka motora 4,2 l ukončená, nahradil ho úplne nový vidlicový osemvalcový motor s označením AJ-V8 Gen III, ktorý debutoval pod kapotou menšieho sedanu XF v roku 2008. Tento motor s objemom 5,0 litrov je opäť dodávaný v základnej atmosférickej verzii aj vo verzii s preplňovaním (XKR). Opäť sa zlepšilo zrýchlenie, o 0,5 - 1 sekundu, a opäť zostala max rýchlosť obmedzená.
Ponuka motorov (2009-súčasnosť)
* V8 GenIII 5,0 litra (283 kW / 385 koní)
* V8 GenIII 5,0 litra preplňovaný (375 kW / 510 koní)
Ponuka motorov (2006-2009)
* V8 4,2 litra (219 kW / 298 koní)
* V8 4,2 litra preplňovaný (306 kW/416 koní)
Jaguar XK Convertible
Interiér vozidla zodpovedá cene vozidla, ktorá sa pohybuje od £ 60,085 (cca 1,8 mil), teda luxusné s anatomicky tvarovanými sedadlami pokryté kožou a palubným počítač ovládaným len dotykom prsta. Medzi najzaujímavejšie riešenia patrí tzv Systém Smart Key (Systém chytrého kľúča). Ten umožňuje naštartovať vozidlo bez vkladania kľúča do zapaľovania. Stačí stlačiť určené tlačidlo a motor automaticky naštartuje.