utorok 5. apríla 2011

Jaguar XF: facelift pre New York a nový diesel

Po vzore značky BMW teraz automobilka Jaguar do sveta pustila "tajomne" pôsobiace snímky pripravovanej novinky.

Je úplne bez diskusie, že model XF je v súčasnosti pre značku Jaguar mimoriadne dôležitým prvkom. Dalo by sa povedať, že otočil stránku po zmene majitelství značky z Fordu na indickú Tatu. Automobilka Jaguar priebežne predstavuje drobná aj významnejšie zlepšenie, akčnej série a prototypy, avšak je prakticky všetkým jasné, že model XF po niekoľkých rokoch výroby už trochu starne. Ani sa to nezdá, ale svoju premiéru slávil totiž na autosalóne vo Frankfurte v roku 2007. V polovici roku 2009 dostal Jaguar XF nový, kompresorom preplňovaný osemvalec AJ-V8 Gen III s výkonom 470 koní (351 kW), vlani prekvapil testy hybridného prevedení využívajúceho mohutného zotrvačníka (s týmto mechanizmom v súčasnosti pracuje vlastne iba Porsche) a na jeseň sme zachytili prvý špionážne snímky z testovania faceliftovaného prevedení.



To prichádza na pretras práve teraz. Podľa posledných informácií sa v plnej paráde predstaví už budúci mesiac na autosalóne v New Yorku. Zmeny by nemali byť nijako zásadné, pôjde o tradičné facelift, ktorý obvykle mení iba detaily prednej a zadnej časti karosérie a konfiguráciu interiéru. Inak tomu nebude aj u Jaguaru XF. Tešiť sa môžeme na prepracovanú prove vrátane nárazníka, masky chladiča a svetlometov, interiér prejde drobnými retušami, zmeny sa majú dotknúť aj použitých materiálov a kvality dielenského spracovania. Novo odladené pruženia a tlmenia ponúkne lepšiu ovládateľnosť a vyšší komfort cestovania.

Zrejme najvýznamnejší novinkou sa však, aspoň v Európe, stane nový vznetový štvorvalec s objemom 2,2 l. Aj keď, úplne "nový" nie je, pretože vzišiel z modifikácie existujúceho motora známeho treba z automobiloch Ford Mondeo alebo Land Rover Freelander. Pozdĺžna zástavba do karosérie Jaguaru XF si však pochopiteľne vyžiada čiastkové úpravy, naviac dostane kompresor chladený kvapalinou, nové vstrekovače a špeciálny kľukový hriadeľ, pričom sa musíme pripraviť aj na inštaláciu sústavy riadeného zhášanie motora štart / stop, ktorá má zaručiť zníženie spotreby v rozmedzí 5 až 7%.

Táto jednotka má dosahovať výkon 190 koní (140 kW) a krútiaceho momentu 450 Nm pri kombinovanej spotrebe nafty len 5,4 l/100 km a emisiách CO2 vo výške 149 g / km.V kombinácii s osemstupňovou automatickou prevodovkou ZF zrýchli tento Jaguar XF z pokoja na 100 km / h za dostatočných 8,5 sa dosiahne najvyššiu rýchlosť 225 km / h. Na oficiálne snímky a informácie si musíme počkať do polovice apríla.
Vyhraj Jaguar