Nový sedan britskej značky sa má stať jej prvým zástupcom, ktorý bude pre čínsky trh produkovaný priamo v tunajšom výrobnom podniku.
Skupina Jaguar Land Rover už koncom roka 2012 oznámila, že bude vybrané modely vyrábať priamo v Číne. Prvou lastovičkou sa stal Range Rover Evoque, ktorý je od októbra roku 2014 montovaný v Changshu, čo je spoločný podnik s automobilkou Chery.
Nasledovať má nový Land Rover Discovery Šport a tiež Jaguar XE, ktorý je pre čínsky trh zatiaľ montovaný z komponentov dovážaných z Európy v indickom Pune. Plány na spustenie výroby prvého zástupcu značky Jaguar v Číne súvisí s jej plánovanou expanziou.
Za rok 2014 je zatiaľ odhadované, že Jaguar na čínskom trhu predal okolo 20.000 vozidiel, čo nie je ani pätina z predajov skupiny Jaguar Land Rover v Číne. To sa má však už čoskoro zmeniť práve s ohľadom na nástup modelu XE, mieriaceho tu predovšetkým proti BMW radu 3 a Audi A4.
Jaguar totiž očakáva, že XE dosiahne v Číne podobných predajných výsledkov ako jeho nemeckí konkurenti, ktorých sa tu v minulom roku predalo viac ako 100.000 kusov v prípade BMW, zatiaľ čo Audi prekročilo hranicu 120.000 vozov.
Aj preto sa má výrobná kapacita čínskeho závodu skupiny Jaguar Land Rover pohybovať v roku 2016 okolo 130.000 vozidiel ročne.
Koncern Tata Motors má potom so skupinou Jaguar Land Rover pomerne smelé plány a do roku 2020 chce dosiahnuť zdvojnásobenie ich spoločných predajov na 850.000 vozidiel ročne. K tomu má prispieť rozširovaniu palety ponúkaných modelov a zároveň aj expanzia výroby do Brazílie a Saudskej Arábie.