pondelok 23. mája 2011

Najprv nové XF a až potom menší sedan (X760)

Jaguar nechce opätovný vstup do strednej triedy uponáhľať, počká s ním až na dobu po uvedení nástupcu modelu XF.


Nový malý Jaguar, ktorý sa stane konkurentom BMW radu 3, Mercedesu triedy C, prípadne Audi A4, je prakticky istou záležitosťou. Automobilka mu pridelila vývojový kód X760 a okrem sedanu zvažuje aj odvodený crossover.

Teraz je jasno v načasovaní jeho príchodu na trh. Podľa všetkého sa tak stane v roku 2016, pretože nová modelová rada vyjde až po nasledujúcej generácii modelu XF. S ním sa počíta pre rok 2015.

Dôvodom voľby tohto poradia je veľkosť oboch áut. Aktuálne sedan XF je s dĺžkou 4961 mm najdlhším modelom vyššej strednej triedy, nástupca má byť ale ešte o niečo väčší. Naopak malý sedan sa v skutočnosti dĺžkou priblíži súčasnému XF. Jaguar totiž počíta s tým, že nové generácie BMW 3 a Mercedesu C znateľne podrastú a tento trend chce zachytiť.



Zároveň v automobilke panujú obavy, že kombinácia nižšej ceny a takmer podobných rozmerov by mohla odlákať zákazníkov od súčasného XF k malému sedanu. To je dostatočne silný argument pre korekciu harmonogramu nových modelov, pretože Jaguar chce usilovať o vernosť majiteľov vyššej strednej triedy.

Adrian Hallmark, nový šéf automobilky, k tomu pre britský Autocar povedal: "nezabijeme súčasné XF s novým malým modelom. Jeho koncom bude až ďalšie XF. "

Svoju víziu malého Jaguaru predstavil tento rok v Ženeve Bertone. Automobilka bola návrhom potešená, ale od jeho realizácie sa dištancovala.