Jaguar vyššej strednej triedy potreboval na ceste z New Yorku do Los Angeles len štyri tankovacie zastávky.
Jaguar XF poháňaný 2,2 litrovým vznetovým motorom absolvoval trasu z New Yorku do Los Angeles s priemernou spotrebou 4,5 l/100 km. Počas cesty dlhej 4.641 kilometrov vozidlo potreboval len štyrikrát dotankovať palivo.
Za volantom dieselového Jaguaru sa striedali dvaja nezávislí testeri, bratia David a Alexander Madgwickové, cesta im trvala osem dní. Počas jazdy naprieč USA prešli 11 štátmi a tromi časovými pásmami, automobil išiel priemernou rýchlosťou 85 km / h. V priebehu predposledného dňa klesla spotreba paliva na najnižšiu úroveň, a to na 4,2 l/100 km.
XF so štvorvalcom 2,2 D, kombinovaným s osemstupňovým automatom, vykazuje v normovanom cyklu kombinovanú spotrebu 5,4 l/100 km.
Jaguar XF s dieselovým motorom 2,2 D nie je v Spojených štátoch ponúkaný, preto bol automobil, ktorý sa celej akcie zúčastnil, dovezený z Veľkej Británie. To je dôvodom, prečo je volant auta umiestnený na pravej strane interiéru.
Štvorvalec AJ-i4D s objemom 2179 cm3 je treťou generáciou motora pôvodom od PSA / Ford. V najnovšej evolúciu sa dočkal mnohých zmien - od úprav bloku pre pozdĺžnu zástavbu, cez nové vstrekovanie Bosch, sací trakt a olejovú vaňu až po vodou chladené turbodúchadlo Mitsubishi. Lepšie akustický i mechanický komfort zaručuje aktívny uloženia motora.
Motor dosahuje výkon 140 kW pri 3500 min-1, vrchol krútiaceho momentu 450 Nm leží v 2000 min-1. Z 0-100 km / h auto akceleruje za 8,5 sekundy a ide až maximálnou rýchlosťou 225 km / h.
Úspornosť štvorvalcového turbodiesel britská automobilka testovala už v Európe. Automobil došiel s plnou 64litrovou nádržou z továrne v Castle Bromwich (leží pri Birminghame v strednej Anglicku) až do Mníchova. Tam bol test po 1.305 km s priemernou spotrebou 4,96 l/100 km ukončený.